Teach3r's Blog

Teachers open the door, but you must walk through it yourself. Am numai 2 calitati: sunt constituit numai din defecte si detin toate viciile.

Exit Poll.

1. Să presupunem, că sunteți deja într-o relație, sau că veți fi într-una. Ce v-ar mulțumi mai mult, cum considerați că e mai bine: să câștige „EL” mai mulți bani, sau „EA” mai mult?
Dacă „EL”, DE CE? și dacă „EA”, DE CE?

2. Din multitudinea și similitudinea cuvintelor, jargoanelor, argourilor, cum v-ați alinta jumătatea la nervi? (boule, bou cu țâțe, proasto, animalule etc., piersico, castravete etc) Sau ce expresii v-ar caracteriza? 🙂

PS: Cred ca am pierdut din vedere câteva lepșe. Dacă mai știți care mi-ați dat și nu am făcut, aveți o mânecuță p-aci de care să trageți. 😀 🙂
Happy 1st May to you ALL. 😉

30 de răspunsuri la „Exit Poll.

  1. DianaEmma 01/05/2010 la 16:37

    1. E problematica problema… tare…
    Ideea e ca majoritatea oamenilor nu stiu sa „manageruiasca” situatia in care unul castiga mai mult. Daca EA castiga mai mult, orgoliul lui masculin intra in crize. Daca EL castiga mai mult, eventual feminismul din ea tipa ca nu ii place sa fie intretinuta.
    Prima situatie e oricum mai des intalnita.
    Teoretic, nu conteaza care, ca ar trebui sa se inteleaga oricum si sa nu intervina banii ca problema intr-o relatie.
    Practic, sunt mai multe probleme cand ea castiga mai mult… asa ca merg pe varianta el sa castige mai mult cu un RON.

    2. La mine la nervi toti oamenii sunt idioti si neintelegatori… nu ar face exceptie.

  2. albastra 02/05/2010 la 16:16

    1. perfect ar fi sa avem salariile relativ egale. dar din punctul meu de vedere nu conteaza cine`l are mai mare. daca e deja o relatie de timp relativ lung si banii sunt la comun, si pe el nu`l deranjeaza ca salariul lui mai mare sa fie pus la un loc cu salariul meu mai mic e ok. valabila si reciproca. cred ca conteaza mai mult sa se ajunga la un consens.
    2 nu e nevoie de cuvinte gen ca sa`ti expui punctul de vedere. folosirea cuvintelor de genu` asta,mi se pare ca si tipatul: lipsa argumentelor duce la tipat, intr`o discutie.

  3. nevers70 02/05/2010 la 19:48

    1. Nu conteaza cine aduce mai multi bani.
    2. Credeam ca numai eu ii fac pe toti idioti.

  4. Învăţătorul 02/05/2010 la 20:49

    1. Toti spunem ca nu conteaza cine aduce cei mai multi bani, dar toti simtim frustrari despre. Well, in the end, chiar nu conteaza cine aduce mai multi bani, atat timp cat stiu sa ii si manangerieze. Pentru unii e doar un motiv de refulare si auto-distrugere, doar ca ei nu o stiu! 🙂 😉
    2. La un moment dat, toti recurg la astfel de dulcegarii, in minte sau prin viu grai. Daca stii cum sa le eviti, sa nu ajungi in acest punct,totul va fi OK! 😀

    THX for replying, and answering.

  5. DianaEmma 02/05/2010 la 21:05

    Problema de frustrare nu e doar ca pur si simplu castiga mai mult.

    Mai ales cand cei doi nu impart, nu convietuiesc, nu au banii la comun…
    Ala care castiga mai mult are un nivel de trai si niste cheltuieli mai mari.
    De pilda ala care castiga mai mult vrea sa mearga in Insulele nu stiu care, sau la nu stiu ce concert, sau la in nu stiu ce loc. Sau se duce la munte in fiecare week-end. Iar celalalt nu isi prea permite. E frustrant si sa accepti mereu sa mergi pe banii celuilalt, e frustrant si sa renunti la micile placeri cu care erai obisnuit inainte.
    Chiar daca iubesti si pana la urma conteaza ca esti cu celalalt…. macar o data tot te simti deranjat de diferente.

    E la fel cu vorbele grele… nu suntem perfecti, ne abtinem, ne intelegem, dar macar in gand tot ne scapa…

  6. Raluca 03/05/2010 la 00:24

    Diana, ai mare dreptate. Dar pana la urma se rezolva 🙂
    Teacher, me has no problem cu banii – am fost in ambele situatii.
    Cu vorbele grele, I’d rather not remember. Dupa cum spunea un prieten, daca la nervi iti amintesti ca cel din fata ta e omul pe care-l iubesti si nu dusmanul, ti se inmoaie inima si nu iti mai vin cuvinte grele 🙂

    • Învăţătorul 03/05/2010 la 00:29

      Si eu am fost in ambele situatii si nu mi-am pus niciodata problema asta. Eram doar curios cum vad altii problema sau daca se gandesc despre asta.

    • DianaEmma 03/05/2010 la 00:33

      Normal ca se rezolva.

      Insa pentru unii e piatra de incercare peste care nu trec, tot adunand frustrari.
      Pentru altii e un simplu pas in realizarea unui stil de viata comun.

  7. kOoDoO 03/05/2010 la 07:35

    1. As prefera ca eu sa castig mai mult, nu conteaza cu cat. Undeva in subconstientul ambelor sexe exista tendinta de apreciere a individului si in functie de material, oricat ati nega. Mi se pare normal, de asemenea, ca intr-o relatie banii sa fie la comun si mi se pare normal ca barbatul sa castige mai mult, altfel din nou intervine inconstientul si poate deveni emasculat de succesul partenerei. Presupun ca nu m-ar deranja ca ea sa castige mai mult ca mine, dar uneori m-ar duce gandul catre alte taramuri…poate mai ambitioase, poate nu. Oricum tind sa cred ca femeile ar profita de castigul lor superior in diferite ipostaze.
    2. De 2 ori in viata m-am enervat in asa hal incat sa o fac „proasta”. In rest, incerc sa nu o jignesc cu orice fel de apelativ. Incerc sa fiu rational si logic si am din ce in ce mai mult impresia ca o fac degeaba. Mai devreme sau mai tarziu ne vom da seama ca am gresit amandoi si depinde doar de ea cat tine cearta. Simple as that.

    • Învăţătorul 03/05/2010 la 09:56

      @koodoo: pai inseamna ca ambitia naste un concurs de materialism. Daca bugetul e comun, deja nu mai conteaza care castiga mai mult, ci cum ii cheltuie fiecare, in functie de urgente si necesitati. Daca el se apuca de cheltuit aiurea pe nu stiu ce fantezii tehnologice, inutile, sau ea face shopping all day long discutiile nu vor intarzia sa apara. Ponderea e in fiecare din ei sau nu. 🙂

      PS: Intr-adevar, cat tine cearta tine doar de ea. 🙂 😀

  8. Raluca 03/05/2010 la 13:59

    @koodoo: vezi, de-aia n-ai tu o femeie minunata si care sa aduca si bani multi:) ca exista si de-alea, chiar daca mai rare.
    @ koodoo & Teacher: de la o femeie citire: adevarat graiti. Cearta tine cat vrem noi, care de obicei ne cramponam prosteste si total ne-pragmatic de diverse…

  9. igaveuponlife 03/05/2010 la 21:09

    E bine sa castige mai mult cel care gestioneaza de obicei cheltuielile in casa. Asa se evita multe discutii.

    • Învăţătorul 03/05/2010 la 21:32

      Asa cu siguranta vor aparea discutii mai aprinse. 🙂
      Cine-mparte, parte-si face! 😉

    • DianaEmma 04/05/2010 la 20:31

      E bine sa gestioneze banii ala care se pricepe mai bine la asta.

      In principiu ala care castiga mai mult, e obisnuit si cu cheltuieli mari, anumite mofturi… si na… poate din salariile lor adunate, pentru ei doi, nu ajung pentru nivelul ala.
      Sau ala care castiga mai putin sa se vada cu bani multi pe mana si sa recupereze.

      Ala mai organizat, care tine minte ce se plateste si cand, care are mai multa experienta cu ce mai trebuie luat prin casa, rate de platit, tot felul de necesitati… ala mai responsabil, mai econom, mai cerebral… ala care se pricepe mai bine la gospodarire trebuie sa tina cheltuielile.

  10. artificiality 04/05/2010 la 20:23

    Simplu.
    1) eu mai mult pentru că sunt domn şi cheltui pe fundul ei orice moft.
    2) nu am nevoie de înjurături. Cel mai crunt lucru pe care-l poţi face unei persoane pusă pe ceartă e să nu-i răspunzi şi să rămâi calm. Works everytime.

  11. Învăţătorul 04/05/2010 la 21:20

    @artificiality : esti cerebral si inconfundabil, in gandire zic si expresii! 🙂 😆

    @DianaEmma: nu cred ca managementul e problema. 🙂 Are dreptate Raluca, dupa ce ai sa fii in ambele situatii, atunci poti spune care si cum.

    Bottom line, EL ar trebui sa castige mai mult, pentru bunastarea orgoliului masculin, altfel nu prea conteaza. :)) EA se ocupa de management, plati etc. Nu am intalnit, conceptul revers, la exemplul de mai sus.

  12. Raluca 04/05/2010 la 22:33

    @ Teacher: daca tot mi-ai dat dreptate, vin cu o completare. Am intalnit conceptul in care ea si castiga mai mult, si plateste facturi.
    Been there, done that, got a bit tired:)
    Asa ca l-am lasat sa castige mai mult:)

  13. kOoDoO 05/05/2010 la 07:53

    @Raluca – vezi cum ajungi la concluzia mea? 🙂

  14. DianaEmma 05/05/2010 la 11:24

    Cum adica managementul nu e problema?
    E ca si cum ti-ai pune femeia de serviciu contabil sau manager la o firma.
    Cel care manageriaza situatia mai bine in primul rand asigura un flux de bani intre cei doi astfel incat sa nu apara probleme.
    Apoi… am mai spus… s-ar putea pe principiul cine castiga mai mult sau cine castiga mai putin, sa ramai cu facturi si rate neplatite, ca a avut alte prioritati sau a cheltuit bani aiurea. Si sa vezi atunci frustrari si cearta.

    Acuma cat castigi, cat castigi.
    Dar gospodarirea unei case, sa stii ce trebuie luat si cand si chiar sa ei, sa planifici bani si sa imparti… e o arta…

  15. igaveuponlife 06/05/2010 la 00:34

    Emma, puteai sa spui mai simplu. „Subscriu la ce a zis Tudor” 😛

  16. DianaEmma 06/05/2010 la 00:37

    Eu nu subscriu niciodata!!! =))

  17. Alex`andra 07/05/2010 la 23:32

    ioi, zici c-am văzut numa cupluri stresate de „cine cât câştigă” în articolul ăsta :))
    eu propun ca ambii să câştige cââât mai mult ( şi mai des ) şi, ca să evite certurile şi să nu-şi fufu relaţia, să-mi doneze banii mie, iar eu , la rândul meu, mă voi milostivi de ambii şi mă voi sacrifica în numele relaţiei lor şi promit solemn ( aici, cu martori) că voi cheltui până la ultimul bănuţ :)))
    no gata, am împăcat şi capra şi varza :)) ( rămâne să stabilească ei care cine e , să nu pic eu drept ” aia kinky” )

  18. artificiality 10/05/2010 la 00:43

    În spiritul bunei înţelegeri, aş prefera să câştige ea mai mult dacă n-ar simţi nevoia să îmi dea peste nas cu aşa ceva.
    Aşa femeie însă nu există 😀

  19. artificiality 10/05/2010 la 10:29

    Eu îţi pot aproape garanta, că în decurs de un, dacă tipa câştigă mai mult, vor apărea patinări de comunicare, şi ea va căuta să se impună ca având oo mai mare ca partenerul. În cele din urmă, nu putem schimba felul în care societatea şi-a mulat ‘valorile’ asupra noastră. Vor mai trece ani buni până să înţeleagă iarăşi toţi că lucrurile în natură au funcţionat până acum tocmai pentru că s-au respectat cerinţele primordiale…

    Femeia e făcută pentru reproducere, bărbatul e vânător, iar orice schimbare a rolului duce la destabilizarea normalităţii în câmpul existenţial. Tu ai putea fi cu o tipă mai masculinizată? Eu nu prea.
    Şi din păcate, banul şi puterea de a-l produce ţine de capacitatea de vânător.
    Poate într-un viitor unde se vor schimba valorile…se vor schimba şi percepţiile. Dar având în vedere că noi nu prea cred că vom apuca anul 2100… nu mă preocup mai departe.

    Feminismul e un pericol pentru societate. Şi într-o bună măsură, misoginismul e justificat. Dar asta aş prefera să explic într-un topic clar.

  20. Învăţătorul 10/05/2010 la 11:48

    Nu, normal ca nu as putea fi cu o tipa masculinizata.
    Femeile au cerut emancipare, egalitate, riscuri, responsabilitati si nu vad de ce nu le-am oferi asta. Cerintele primordiale cred ca acum sunt garantate de constitutie! :)))) In ambele sensuri.
    Nu vad de ce am accepta mularea anumitor „valori” asupra noastra, daca acestea nu sunt conforme cu normele de conduita individuala. 😉
    Eu unul, as putea trai cu o tipa care castiga mai bine decat mine, daca ma sustine in ceea ce fac si serviciul nu ma „obliga” intr-o forma sau alta, sa o neglijez.
    In consecinta cu ceea ce au obtinut ele de-a lungul timpului, functia lor de reproducere si-a noastra de vanatori, le-ar putea destabiliza pe mai multe planuri. Nu cred ca vreunei „reproducatoare” sau „vanator” i-ar conveni sa i se readuca aminte, constant, de cealalta jumatate cu care-si impart neajunsurile, de pozitia socio-profesionala defecta si insuficienta. So, cred ca e vorba mai mult de acceptare, tacita. Iubire neconditionata and stuff’s like that. 🙂

  21. artificiality 10/05/2010 la 18:03

    Bun. Să-ţi zic dilema zilei, de altfel dilema existenţială a oricărui om.
    Tot ceea ce eşti, scrii, gândeşti şi faci e suma experienţelor şi factorilor care te-au influenţat.
    Paralela aş face-o la următoarea situaţie. Din punctul meu de vedere, tipele sunt intelectual egal tipilor. Fără discuţie. Oricine contrazice asta e un bou sau o vacă, după caz. Şi noi ştim că boii şi vacile nu au drept de a cuvânta. Orice alta latură însă e total diferită. Eu îi voi deschide mereu uşa unei tipe nu pentru a-i arăta că e o bleagă incapabilă şi neîndemânatică, ci pentru că aşa consider că-mi efectuez rolul de bărbat. Printre altele. În aceeaşi linie de idei, ea va arăta bine pe stradă, mă va încânta cu vocea ei tandră şi după caz, mă va f*te în draci.
    E un schimb perfect echitabil între fluxurile relaţionale.

    Ei, ce vroiam să zic vizavi de suma evenimentelor. Tu nu ai putea niciodată să gândeşti ca o femeie, deşi îi poţi egal intelectual.
    De exemplu, eu dacă mâine se sfârşeşte lumea, mă întreb cu ce pana mea m-am remarcat până acum, şi dacă mai e ceva după.
    Ea se va gândi că mor toţi cei dragi ei, că se sfârşeşte totul, că nu va apuca să aibă copii & all that shit. Că există devieri de la regulă, of course.
    Ideea însă rămâne.
    Deci n-aş accepta ca tipa să câştige mai mult ca mine pentru că în eventualitatea unei drame, ea ar da toţi banii la săraci. Deci ar da mai mulţi bani decât mine de pomană.
    Iar eu-s zgârcit. Mulţumit de explicaţie ? 😀

  22. Învăţătorul 10/05/2010 la 18:18

    =))))))))))
    Inconfundabil
    Multumit de explicatie, chiar foarte!

  23. Raluca 12/05/2010 la 23:35

    @artificiality: Faptul ca-i deschizi usa unei femei nu inseamna ca o si respecti. Nici faptul ca astepti de la ea sa arate bine pe strada intru umflarea ego-ului masculin:(
    As merge pe mana profesorului aici: iubire neconditionata & stuff like that. Stie ce spune:)

    P.S. Mai vorbim cand da viata cu tine de pamant si vei fi tu cel caruia ii da de pomana potentiala iubita? Pentru ca daca e corecta logica ta, niciun barbat nu te va baga in seama… ei sunt la vanatoare:)

  24. artificiality 13/05/2010 la 01:05

    Raluca, îmi pare rău dacă n-ai sesizat nota de ironie din post.
    Ai vreme să te obişnuieşti şi cu stilul meu.

    Frumos nume, btw 🙂

